تدریس ریاضی (۱) با توجه به کتاب مربوطه، شامل پنج پودمان است، و به گفته مؤلفان طراحی این کتاب به گونه ای است که در یک متن داستان گونه ، مسائل مطرح شده و هنرجو با انجام فعالیت هایی که در ادامۀ مسئله آمده است به مفهوم ریاضی مورد نظر می رسد.
یادگیری ریاضی صرفاً خواندن و شنیدن مفاهیم ریاضی نیست؛ بلکه ریاضیات علمی معنادار است و تا زمانی که شخص خود درگیر حل مسائل نشود نمی تواند ریاضی یاد گرفته و از آن استفاده کند
این گفته کاملاً صحیح است و از همین رو مدرس این کتاب با تجربه به دست آمده طی سالیان تدریس ، سعی کرده تا با آموزش به روشی ساده هنرجو را نیز به تفکر و حل مسائل کتاب همراه نماید.